Mitt liv i ord och bilder....



söndag 15 augusti 2010

Bästa helgen på länge!


Har haft en så otroligt mysig helg med min familj och Peter och Ann-Christin=)
Barnen har varit kanonnöjda att haft dem här, Nellie har varit så uppspelt hela tiden (på gott och ont) och Elton älskar sina gudföräldrar!=)
Vi vuxna har också varit så nöjda - med allt=) I fredags grillade vi tillsammans med Pekka och Sofia och efter maten hade vi lite trubadurafton på vår altan=) Det bjöds även på finsk polka och lite allsång - inte helt fel;) Det är i Hasselfors man ska vara för där händer det saker!!

Jag, Nellie och Elton har också åkt en hel del fyrhjuling i helgen - Nellie tycker att det är så kul att åka, hon har blivit riktigt duktig på att gasa och styra...vem vet hon kanske blir någon slags racerförare? Även fast jag helst skulle föredra om hon blev dansare som mor sin;) Peter hann också med att prova lite fyrhjuling *haha*

Igår åt vi kräftor här hemma, första gången i år och ååååh vad gott det var! Nellie blev lite rädd för kräftorna men smakade i alla fall en pytteliten bit. Efter maten blev det allsång på altan med både ballader, visor, schlager och egen-skriven rapp *Jo Jo feel the flow*
Kan säga att det var längesen jag skrattade så mycket, tror att alla som var här hade det så roligt=) Vi skrattade så att vi tjöt allihopa=)

Idag åt jag, Magnus, barnen, Peter och Ann-Christin Brunch på Hasselfors Wärdshus; det var så himla gott!! Elton åt också massor, oj vad gott han tyckte att det var=) Sen var det dags och vinka hej då till våra norska vänner, kändes lite sorgligt men vi ska försöka hälsa på dem så snart vi kan!
Nu ropar sängen på mig, dags för ännu en arbetsvecka=)

Inga kommentarer: