Mitt liv i ord och bilder....



lördag 19 mars 2011

Vilken härlig dag!!


Har haft en kanondag tillsammans med min stora familj (minus bråkiga ungar som aldrig kan hålla sams)! Förmiddagen var väl kanske inte sådär jätteskoj; bestod mest av städning, tvättning och matlagning men däremot hade Nellie, Dewin och Emilia jättekul ute=) Emilia hade också två kompisar här så då gick Nellie ut och bjöd dem på lite fika i solskenet=) Vi fick också besök av min pappa och Magnus pappa och det är ju alltid trevligt!
Vädret har ju verkligen varit kanonfint hela dagen så efter lunch hade jag "frisk-luft-abstinens" och panik-klädde mig och gick ut i solen.. Och som ett brev på posten kom Eva Veva förbi så vi tog en snabbkopp kaffe ute på vår altan=) Så skönt!! Skottade undan en massa snö i vanlig ordning, skadar ju som sagt inte att hjälpa våren på traven litegranna;)

Trots att Elton fortfarande är lite sjuk så fick även han gå ut och få lite frisk luft - han och lillan gungade och lekte lite i snön och när Elton fick gå in igen fick jag vara stand-in och leka lite. Vi hade så kul Nellie och jag - vi byggde snökakor, snöslott, hade snöbollskrig och klättrade runt i snön=) Kändes så bra att bara vara hon och jag - vi lekte i flera timmar innan vi gick in igen.
Nu på kvällen stod kinamat högst på listan så far i huset och Dewin fick åka iväg till Laxå och köpa - oj vad gott det var och sen var alla i familjen mätta och glada!
Nu sover de två minsta och den största har gått hem till grannkompisen och ska sova över där, Dewin spelar TV-spel och mumsar på sitt lördagsgodis, Magnus kollar på körslaget och jag sitter här med en kall öl i högsta hugg. Är så himla nöjd med min dag - livskvalité på högsta nivå vill jag lova=)

1 kommentar:

Tanten sa...

En riktigt bra dag för dig min vän!<3