Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 24 mars 2011

Ännu en vab-dag


Idag var det jag som var hemma med våra små - Nellie ville hellre vara hemma än att åka till dagis och hon går ju så långa dagar jämt i alla fall så det var skönt för henne att ta det lite lugnt (sen klättrade hon ju till slut på väggarna av rastlöshet men det är en annan femma).
Morgonen spenderades på köksbordet vid fönstret - det var en traktor som åkte fram och tillbaka här utanför och det tyckte Elton var såå roligt=)
Elton har varit pigg och nästan helt feberfri på förmiddagen så det tändes ett hopp i mitt mammahjärta om att han äntligen kanske var på väg att bli frisk, men nej..på eftermiddagen kom den höga febern tillbaka=( Och nu på kvällen hade han ca 40 grader igen...ska det verkligen vara så här? Blir så orolig...
Nellie har väl inte tyckt att det har varit helt kul idag men när Elton sov middag passade vi på att gå ut i det härliga solskenet=) Vi fikade på altan och fick sällskap av min pappa, sen gungade lillan en lång stund och hon är så stolt över sig själv som lärt sig att ta fart alldeles själv! Som tur var sov Elton i cirka två timmar så då fick vi en lång härlig stund ute tillsammans=)
Stoppade båda barnen i badet innan läggdags och nu sover de så gott i sina sängar. Magnus har inte varit hemma på hela dagen, han åkte direkt och repade efter jobbet och han kommer nog hem sent sent ikväll.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen lägga mig i soffan och glo på TV, mumsa choklad och ta en snus eller två;)

Inga kommentarer: