Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 3 mars 2011

Bullbak & städ


Känner mig allt som en riktig hemmafru och husmor=) Igår hämtade jag mina små på dagis och då ville Nellie att vi skulle baka bullar och så fick det bli! Ångrar dock att jag började baka med båda barnen innan Magnus hunnit hem - inte helt lätt att baka med två riktiga busungar;) Gick i alla fall hyfsat bra att få till en deg och medans den jäste passade jag på att lägga Elton. Sen var det dags för bullbak för mig och lillan - tycker att hon var riktigt duktig och jag märkte att hon är lika förtjust i bulldeg som sin mamma=) Många fina bullar blev det och idag fick hon ta med sig en stor påse till dagis och bjuda alla sina kompisar och fröknar - mycket uppskattat som jag förstod det (kanske kan kompensera lite för allt bus hon gör där).
Idag kom de stora barnen hem till oss så nu är det fullt hus igen=) Emilia och Dewin hjälpte mig att välja ut lite blomsterfrön som vi ska så, har aldrig gjort det förr så jag hoppas att jag ska lyckas (mer husmorspoäng till mig).
Nu sover alla fyra barnen sen länge och jag lyckades tjata till mig att Magnus skulle färga bort min hemska hemska utväxt - ibland är han allt snäll=) Har även hunnit med att tvätta tre maskiner och plockat iordning här hemma - skönt med lite extraenergi såhär på kvällen.
Imorgon är det äntligen fredag, även denna vecka har gått otroligt fort och jag känner att jag hunnit med en hel del också...brukar bli piggare ju närmre våren man kommer, så skönt när det är ljust längre på dagarna.

Inga kommentarer: