Mitt liv i ord och bilder....



lördag 26 februari 2011

Bra-dag


Imorse/förmiddags åkte jag och min man in till Willys och storhandlade, inte världens roligaste aktivitet men så skönt att ha det gjort. Eva var supersnäll och var hemma med våra busungar under tiden (trots att hon var sjuk), tack Eva Veva det är sån tur att vi har dig=)
På eftermiddagen åkte Magnus iväg med sitt band för att repa (och har inte kommit hem än). Så här hemma var det fullt upp, barnen hade överskottsenergi till tusen och klättrade nästan på väggarna - fixade iordning lite mat till dem och sen fick vi gå ut. Det var såå himla skönt ute!!=)
Båda barnen blev glada och nöjda och mamma likaså. Nellie började leka med grannkompisen Amanda och jag och Prinskorven passade på att skotta undan lite mer snö från vår altan som nu är helt snöfri!!=) Vi skottade även lite fler gångar i snön i hopp om att den ska smälta undan lite snabbare då! Är så himla himla trött på denna eviga snö, har fått nog!! Vill ha vår NU.

Vi hann dock inte vara ute mer än en timme innan det började lukta bajs av Pelton så det var bara att gå in=/ Nellie och Amanda lekte prinsessor och hade hur kul som helst=) Jag och Elton lekte med kulor och rullade dem över hela huset, så skoj! Sen fick alla barnen en varsin glassstrut och de blev ännu mer nöjda...
Elton somnade gott i sin säng redan vid halv sju och Nellie somnade kort därefter i soffan bredvid mig. Och vips så fick mamma Hanna en stund helt för sig själv=) Lyxar till det med en kall öl och lite snus framför datorn och funderar på om jag ska börja göra tacos tills mannen kommer hem...fast jag vet ju inte när...så nej, jag kommer bara att sitta här=) Life is good.

Inga kommentarer: