Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 28 september 2010

Vardag igen...


Så var vi hemma igen, känns både skönt och tråkigt...
Har verkligen haft det hur mysigt som helst i Vimmerby, ett minne för livet! I söndags hade vi inte lika tur med vädret som på lördagen. Men som tur är hade vi ju bra kläder med oss, blev dock lite för kallt för min smak.. Det var inte alls mycket folk på söndagen så då fick lillan prata en hel del med alla karaktärer på Astrid Lindgrens Värld - Kling och Klang, Dunderkarlsson och Blom, Prusseluskan och många fler=) Vi åkte även vagn genom Saltkråkans värld, så mysigt=) Köpte med oss fyra cd-skivor hem också med några Astrid Lindgren sagor och sånger - perfekt att ha i bilen (är så trött på att lyssna på den där j-vla Bambi).

Hemresan gick kanonbra, båda barnen sov gott i sina bilstolar och vi vuxna fick lite lugn och ro=)
Igår var det jag som körde lillan till dagis (börjar sent på måndagar) och efter det hann jag åka och ge min Emelie en hejdå-kram=) Hon ska åka till Vietnam en månad och praktisera, gud vad kul!!=)
Igår var det också premiär för barngympan här i Hasselfors, så jag och Eva tog med oss barnen dit. Både Nellie och Elton hade det såå skoj!

Nu ska jag snart åka till jobbet, ska bara häva i mig lite kaffe till - morgonkaffe är guld i mun!! I eftermiddag ska vi åka och hälsa på Pernilla med familj och kika på den lilla som kommit=)=)
Puss!!

Inga kommentarer: