Mitt liv i ord och bilder....



fredag 3 september 2010

Äntligen Fredag!


Åh vad skönt det känns med fredag igen...jag riktigt går och längtar hela veckan på att helgen ska komma. Innan när jag var mammaledig kändes det som att alla dagar var likadana i och med att jag var hemma, men nu längtar jag hem - hem till min fina familj och goa barn! Kan säga att det går undan i svängarna på väg hem, mammahjärtat riktigt skriker efter Nellie och Elton!!
Igår när jag kom hem från jobbet hade Nellie sin kompis Tilla här=) De hade så skoj och hade plockat fram varenda leksak som finns och spridit ut det i heeela huset;) Men det är kul att se att de har det så kul tillsammans, även om det innebär en hel del städning för min del...
Senare på eftermiddagen åkte jag hem till Linda på lite fika och sen färgade hon håret på mig, vill bli ljus igen...resultatet blev lite gult-orange, inte så läckert precis men väntat - inte lätt att få det helt bra efter att man varit mörk. Hann också med att sälja min älskade barnvagn. Efter det smet jag förbi hos min fiina Tiina på lite kvällsprat, mycket trevligt=) Inte alltid jag kommer iväg till kompisar utan barn, så det är alltid extra kul=)
Idag jobbade jag till klockan 18, så då passade jag på att ta med mig pizza hem till familjen - alla barnen är hemma nu så det blev lite extra fredagsmys med både popcorn, godis och coca cola=)
Linda kom också förbi nu på kvällskvisten och slängde i en ny färgning i hopp om att det skulle bli bättre: så nu är jag vit-gul-blond....hahaha...får se vad det blir här näst;)
Imorgon åker jag in till Örebro för att spendera hela dagen och kvällen med Therese=) Det vankas shopping, god mat, alkoholintag och utgång men inte för att glömma alla goa skratt vi kommer att få oss=) Vi har alltid så kul tillsammans!!
Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på TV med min älskade!

1 kommentar:

tanten sa...

Ja det låter som om polisen borde stå på Dormen vägen:) Hoppas du får en härlig lördag utan din härliga familj:) Men du får ju dras med mig någon timme så du kommer iväg:) Ses om en stund!!!:)