Mitt liv i ord och bilder....



lördag 11 september 2010

Tillökning!


Vi har fått en ny familjemedlem till vår familj - ett plommonträd, älskar plommon! (så nu Therese kan du komma hit nästa sommar å käka lite) Jag och min lilla familj styrde vår kos till Kalles Trädgård i Askersund idag för att kika lite, det var halva priset på nästan allt så då passade vi på (fan vad dyrt det är annars!) Så med halva priset och ett presentkort från Svärmor kostade plommonträdet endast femtio riksdaler - som hittat;) Fanns mycket annat fint också, men hej man måste tydligen vara vetenskapsman för att kunna ha lite trädgårdsväxter på tomten...shit vad mycket man ska hålla koll på.... Fick i alla fall med mig en broschyr hem som jag ska plugga lite på;) Blev helt förvirrad när trädgårdsmästaren började babbla upp latinska växtnamn och släkter....
Resten av denna lördag har jag spenderat hemma med min familj, vi har bara myst och lekt hela tiden - så skönt. Eva var här en sväng också och drack några koppar kaffe med mig, alltid lika trevligt=)
Frida kom också hit med barnens nya regnkläder som hon var snäll och köpte med sig från Ullared. Nellie blev superglad över sitt nya regnställ och hade på sig det här hemma och hade lite dansuppvisning för oss=)

2 kommentarer:

tanten sa...

Ja det är alltid såååå trevligt!:) Tur ni finns för mig som alltid är kaffesugen!Och pratsjuk!:)

emelie sa...

Puss!