Mitt liv i ord och bilder....



söndag 12 september 2010

Playdoo


Idag har jag och lillan bakat med playdoo-deg nästan hela dagen, oj vad vi har bakat och hon tycker att det är såå roligt=) Hon vill också gärna leka att hon är mamma och att jag är Nellie..haha...å så säger hon "lilla unge" till mig=)
Eva kom förbi en sväng och var snäll och hjälpte mig med att rensa ur en massa skit ur ett skåp, så nu kan vi öppna skåpet utan att det rasar ur en massa grejer. Skulle behöva rensa resten av huset också men när ska man få tid???
Vi har även hunnit med lite trädgårdsarbete idag; fixat till en liten rabatt på framsidan och klippt ner lite buskar=) Måste försöka hinna köpa lite tulpanlökar nu till veckan och sätta...så att vi får fint i vår. Elton fick sitta i vagnen och kolla på när vi grejade, han undrade nog vad vi höll på med när vi sprang fram och tillbaka. Nellie hjälpte mig att bära sten som vi satte runt rabatten, hon var riktigt duktig.

Idag fick vi också besök av Elin och Mio, fick en superfin blomkruka som står så fint i mitt köksfönster nu=)
Magnus och jag håller på och smider lite "semester-planer"...vi funderar på att ta med Nellie till Astrid Lindgrens värld=) Hon älskar ju Pippi Långstrump, Emil, Madicken, Barnen i Bullerbyn och Ronja Rövardotter så vi tror att hon skulle tycka att det var superkul!! Kan vara skönt för henne att få vara lite själv med sin mamma och pappa också, inte ofta det blir så. Hoppas vår ekonomi tillåter detta=)
Kvällsmaten idag bestod av ugnspannkaka med bacon i som Magnus gjort, den är kanongod!!
Nu ska jag nanna kudden, jobb imorgon...

Inga kommentarer: