Mitt liv i ord och bilder....



lördag 23 januari 2010

Lugnt...


Sitter här framför datorn och bara njuter av lugnet, så tyst och skönt...=) Iofs klockan är ju snart ett på natten så då får man väl ändå tacka för att det är lugnt, eller hur? Ibland är det så skönt att bara ta sig den här tiden, när alla barnen sover, att bara vara...andas=)
Här hemma har vi bytt av varandra med sjukdomar; Nellie var först ut med maginfluensa, sedan var det Magnus tur och sen lille Elton...=( Trodde att jag klarat mig och det gjorde jag ju på sätt och vis, lyckades slippa maginfluensa men åkte på feber, huvudvärk och yrsel istället och blev sängliggandes i två dagar=/ Nu är vi alla i alla fall friska, om man bortser från rethosta som jag, Nellie & Elton har...
Har blivit fortsatt uppvaktad av nära & kära för min lärarexamen: fick ett jättefint silverhalsband av Sofia & Pekka och häromdagen kom Mia förbi med choklad, cocacola, tidning, tialotter & grattiskort! *glaaad* Mia var här och busade med Nellie, de lekte Pippi Långstrump och Herr Nilsson, hahha ingen lever in sig så bra i leken som Mia, oj vad Nellie trivdes=)
Igår var jag & Elton på kyrkis med Sanna & Leon medans lillan var på dagis, var skönt att få komma iväg och vara lite social efter alla sjukdomar=) Idag hälsade jag och barnen på hemma hos Sofia & Pekka, gissa om Nellie var nöjd! Mamma Hanna var också nöjd, det blidde kinamat till lunch!! Ikväll har vi haft fredagsmys med hemmagjord pizza och tända ljus i hela huset, alla barnen är hemma också så då brukar vi passa på att göra det extra fredagsmysigt=) Å så fick jag tulpaner av Eva idag också, det värmde!
Imorgon ska vi iväg på dop, Carolas dotter Wilma ska döpas, ska bli roligt=) Om en vecka är det Eltons tur att döpas....så denna vecka kommer jag baka en heeeeel del!!
Nu ska jag krypa ner i sängen hos mina små=)
Godnatt!
Ps. Hoppas du blir nöjd med rapporteringen Therese;) Ds.

Inga kommentarer: