Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 26 januari 2010

Förberedelser inför Eltons dop


Igår bakade jag och min kära dotter bullar till dopet, det gick riktigt bra...trodde att det skulle bli rena kaoset men det var riktigt mysigt! Jag stod och bakade med min deg och Nellie hade sin egen, rätt som det var så såg jag att Nellie hade en massa socker att baka ut degen med istället för mjöl, haha...hennes bullar blev riktigt söta och goda=) Sen på kvällen bakade jag en till omgång med bullar också, så nu ska det nog räcka.
Idag var jag också hemma med mina små, men kände att det var dags att ta ut min lilla majorska i den friska luften. Så vi bestämde att vi skulle gå och åka pulka, oj vad hon tjatade innan vi kom dit!! När vi väl kom fram (med vagn, pulka mm) så ville hon inte åka... Så jag satte mig i pulkan och åkte i backen själv några gånger, det tyckte hon var skoj! "Mamma ä lolig" skrek hon=) Men sen åkte vi båda två några gånger, och det gillade hon också.
När jag kom hem så fick jag ett samtal av prästen som ska döpa Elton på lör. och fick då reda på att min morbror Peter som ska vara Eltons gudfar inte får vara det om han inte är döpt, vilket han inte är...ÄN! För nu har jag nämligen TVÅ dop att planera; Eltons och Peters hahaha, undra om jag ska skaffa en matchande dopklänning till honom också?
Imorgon ska lillan iaf till dagis (hon behöver verkligen leka av sig!!), då ska jag passa på att hälsa på min Tiina och planera lite mer bröllop=) Har iaf skickat iväg en beställning till hennes inbjudningskort nu, så hoppas det kommer snart så att vi kan sätta igång!!
Puss

Inga kommentarer: