Mitt liv i ord och bilder....



onsdag 13 januari 2010

Bra-dagar=)


Det har tillkommit ett nytt begrepp i mitt liv, jag kallar dem "Bra-dagar" =) Själv namnet säger det mesta, en dag som jag upplevt som riktigt bra! Och just såna här bra-dagar har jag haft många de senaste dagarna=)
I lördags var jag och Elton på Marieberg med Tiina, en sån där mysig dag ni vet när man bara strosar omkring, kikar in i någon enstaka affär, äter och fikar gott och får sig flera goa skratt - sådär som bara vänner kan ha=)
Igår var det dags för dagis igen för Nellie Pellie, gissa om tjejen var uppspelt på morgonen! Hon har ju inte varit på dagis på ca en månad, så det var verkligen dags nu! Detta var dock inte det enda min tjej var uppspelt över; the one and only, allas vår egna Pekka skulle ju komma och hämta henne på dagis också!!! Så dödskalletröjan åkte kvickt på igår morse;) Måste ju vara lika tuff som Pekka liksom.... Mamma & Elton begav sig däremot mot Sköllersta, hälsade på Ermina och hennes nyfödda Melissa, söt som en docka=) Var lika trevligt som vanligt, mkt skratt och gott fika. När jag sedan ska hämta min stora skitunge hemma hos Pekka, kommer jag knappt in i deras lght, skitungen boktavligt puttar ut mig ur lght för att hon INTE ska med sin mamma hem! Åh nej, hon ska vara kvar hos sin Pekka där hon får hoppa i sängen hur mkt hon vill, tatuera armarna, dricka "öl" (saft) ur sin nappflaska mm mm. (!!!)

Kan meddela er alla att det var icke så här jag hade tänkt mig min prinsessflicka! Hon skulle ju ja blondt lockigt hår och rosa sidenklänning och alltid vara glad och snäll=) Inte tovigt hår, svart dödskalle t-shirt och tatuerad över hela armarna! När hon är knappt 2,5 år!!!!!!! Jaja, fick iaf med henne efter många om och men..
Tog en superdupergod fika hemma hos Linda innan vi sedan åkte och hämtade pappa på jobbet.
Här hemma sattes det upp kökslister igår, grannen Lasse och svärfar var här och hjälpte till;) Så fint!
På torsdag är jag klar med mina studier forever - sköööööönt=)
Nu ska jag klä på mina barn och sedan åka till bvc för vaccination på båda, får se hur det går??

1 kommentar:

T sa...

Jag kom på att jag också har haft flera bra-dagar den sista tiden! :)
Mycket tack vare dig! PUSS!