Mitt liv i ord och bilder....



fredag 12 februari 2010

Morgonkaffe & snus!



Exakt, det är så Hanna Engvall börjar sin dag=) Alltid och för evigt. Vareviga kväll laddar jag kaffebryggaren så att Eva bara kan sätta på den när hon kommer runt halv sju snåret, hon kommer alltid då eftersom hon & Magnus åker till jobbet tillsammans=) Hon går rätt in (oftast är dörren upplåst), sätter på kaffet och gör välling till Nellie - sen sakta men säkert pallrar jag mig upp ur sängen, fortfarande halvsovandes. Häver i mig några koppar (starkt) kaffe och tar mig en snus eller två, sen är jag med i matchen;) Ett underbart sätt att börja dagen - enligt mitt sätt att se det=)
Den här veckan har Nellie varit hemma, det går maginfluensa på hennes dagis så det känns lite riskabelt att ha henne där, vill inte att vi ska bli smittade igen! Så man kan väl säga att jag har haft det ganska fullt upp här hemma... I onsdags kom Pernilla och barnen hit, mycket trevligt för stora & små=) Igår var vi på Kyrkis alla 3, så Nellie fick leka av sig med sin bästa kompis Tilla och mamma fick lite vuxensällskap - en lyckad dag! Idag ska vi åka och hälsa på hos familjen Hellman så att flickorna får leka igen=)
Imorgon firar jag och Magnus 1 årig förlovningsdag, får se hur vi ska fira detta; Eva har iaf erbjudit sig att vara barnvakt till båda våra små, så snällt=)
PUSS

Inga kommentarer: