Mitt liv i ord och bilder....



söndag 29 november 2009

Första Advent...


...och vårt första ljus är tänt=) Åh nu börjar nedräkningen mot jul, så underbart! Älskar julen och allt som hör därtill!! Hmm..ok kanske inte allt då, typ allt stressande med julklappsinköp som ALLTID görs i sista sekund, att jag ALDRIG kan lära mig? Som alltid när det är Advent så åt vi tomtegröt till frukost - även om jag inte var så sugen på det så måste man ju...traditioner är till för att följas, tycker jag. Så mysigt att sitta där på morgonen med det första ljuset tänt, nybryggt kaffe, tidning, gröt och sällskap av de jag älskar allra mest=)
Jag har börjat julpynta lite smått här hemma, tagit fram julstjärnor till fönstren och hängt upp julgardiner. Så mysigt blev det i vårt lilla kök, känns som ett "Barnen i Bullerbyn-kök"...riktigt hemtrevligt! Har också tagit fram min bästa julsak som gör mig riktigt nostalgisk - en ljuslykta som är en julgran som jag fick av min bästa kompis Emma när jag var liten. Den är så fin när den lyser...älskar den! Nellie har fått ärva min gamla julängel att hänga i fönsret, det väcker många fina minnen från när jag var liten och längtade efter julen...när mamma hängde upp ängeln i fönsret så visste jag att det inte var långt kvar tills julafton=)
Julen väcker så många känslor i mig, både positiva och negativa.... Men den här julen kommer bli speciell, den ska jag bara fira med min egna familj.... Det ska bara vara jag, Magnus, Nellie, Elton, Dewin och Emilia, eller bara och bara, vi är ju en stor familj numera=)
Senare idag ska jag åka till Hemsjön på julmarknad, var där förra söndagen också sååå himla mysigt, och för er som inte varit där kan jag verkligen rekomendera att åka dit!
Puss

1 kommentar:

T sa...

Ni har så fint! Jag kommer gärna och hälsar på er nån dag! :) KRAM!