Mitt liv i ord och bilder....



fredag 5 oktober 2012

Min lille otursfågel:(

Det är första gången (och säkert inte sista) som Elton busat så mycket så att det resulterade i en bruten fot och gipsat ben... Hans fröken ringde i måndags till mitt jobb och sa att han gjort sig illa och inte kunde stå på foten så det var bara att slänga sig i bilen och åka och hämta honom. Trodde inte att det var så illa förrän läkaren på vårdcentralen sa till mig att åka direkt till röntgen...ett ben var brutet i hans lilla fot (inte undra på att han hade såå ont!) Därifrån blev vi skickade till akuten och efter en evighet fick han bli gipsad. Men han var så duktig och som belöning fick han GIVETVIS mat från McDonalds=) Så nu har jag vabbat hela veckan och igår var även Nellie hemma med oss och som alla barn gillar hon att leka med vatten och "råkar" hälla lite på Eltons ben/gips. Så idag fick vi åka in igen till akuten (Eva var snäll och följde med) och gipsa om. När gipset väl var torrt och vi kunde åka hem så spydde han ner hela korridoren på akuten - maginfluensan är ett faktum!!!!!
Tycker såå synd om honom... Jag som hade så roliga planer för helgen, blev bara att ställa in såklart. Hoppas nu på att han ska repa sig fort och att vi andra klarar oss så att vi kan mysa och ha det bra i alla fall trots allt...=)

Inga kommentarer: