Mitt liv i ord och bilder....



torsdag 29 januari 2009

Mitt "nya" liv har börjat!!

Så känns det faktiskt!! Jag är egentligen en sån där person som hatar att lyssna på när andra människor gnäller och klagar. Folk som är missnöjda med hur de ser ut exempelvis, och sen inte gör något åt det... Åååh vad irriterande det kan vara! MEN trots att jag tycker så, så är även jag sån! Hm..vilken logik finns det i det? Jag är den första att erkänna att jag är drottningarnas drottning på att klaga och gnälla, speciellt över mitt utseende: "jag är så fet" å bla bla bla... Och vad har jag då gjort åt situationen? INGET! Förutom att jag satt mig i soffan framför TV:n med en stor påse godis eller chokladkaka och tyckte synd om mig själv...
Men så en dag (i måndags) stod jag framför mitt älskade kylskåp och fick syn på en kylskåpsmagnet, det stod:
" Det är aldrig för sent att bli den du skulle kunna bli".
Så från och med den stunden lovade jag mig själv och för min egen skull, att jag skulle ändra mitt liv. Inga stora förändringar så utan bara att leva lite bättre. Från och med i måndags har jag varit ute och gått en promenad varenda dag, och det känns så bra! Jag har gått mellan 40-70 min varje dag, själv... Så underbart skönt och härligt, där kan jag gå och filosofera...helt underbart!!! Jag känner redan nu hur jag fått mer energi över till annat, vilket jag tror beror mycket på all den friska luft och motion ger mig=)
Jag tycker att livet är härligt, jag är som nykär i Magnus och älskar mitt liv överhuvudtaget med allt som det innebär... För en vecka sen vägde jag 62,5 kg...ska bli kul att väga mig imorgon igen och se om det hänt något på vågen??? Spännande.

Fick tulpaner av Magnus!

1 kommentar:

Karina sa...

Va härligt det låter Hanna! Och vikka jätte tjusiga tulips Magnus gav dig.
Lycka till... och sen, EN dag åt gången.
Kram Karina