Mitt liv i ord och bilder....



fredag 2 januari 2009

Jul & Nyår

Så var julen och nyårsafton över...så mycket förberedelser och planerande...och nu är det bara över. Känns både tomt och skönt.

Julen firade vi här hemma i Lövlunda; jag, Magnus, Nellie, min mamma, bonuspappa och mina två systrar Sofia & Lina. Vi bara "var", åt gott och hade det sååå mysigt=) Nellie blev först lite rädd när jultomten kom, men efter en stund gick det bättre. Hon till och med läste en bok med tomten. Kan i och för sig förstå att barn blir rädda för jultomten, helt plötsligt står det en röd gubbe med vitt skägg och "ho:ar", haha... Nellie fick så mycket fint i julklapp, en massa kläder och leksaker, men mest glad blev hon nog över sin Teletubbie=) Jag fick en tatuering i julklapp av min käre sambo, har länge velat tatuera mig men det har aldrig blivit så men nu äntligen! Ska tatuera in "Nellie" på underarmen=)


Nyårsafton var vi också bara hemma och tog det lugnt. Alla barnen var hemma så då sköt vi en massa raketer, Dewin tyckte att det var sååå roligt! Min pappa och hans fru (Nellies fröken och min arbetskollega) var också här. Det var riktigt mysigt...vi satt och pratade "skit" och drack lite barnförbjudna drycker till sent och skålade vi tolvslaget=)

Så då var 2009 här, nya förväntningar och mål....eller ja...inget kommer väl att bli så mycket annorlunda men ändå=) Har jag tur så kanske jag blir klar med mina studier, beror på hur mycket jag får tillgodoräkna... Men det känns riktigt skönt att det finns gott om förskollärarjobb, vill gärna ha ett i närheten så att man slipper pendla för långt.

Nu ska jag återgå till mitt liv - städa, diska och tvätta...haha =)
Puss & Kram!!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Tack för i kväll! Hoppas att vi snart får möjlighet att sitta ner igen o scrappa, fika och prata! Kram, Sarah

Karina sa...

Säger samma sak som Sarah... Tack för igår! Jag hade jätte trevligt med dig. Skönt att träffa en ny människa i byn! Känns som framtiden ser ljus ut för min intigrering :)
Min bloggadress är:
http://trasseltofs.bloggagratis.se
Mail: sonderhegn@gmai.com

Kram Karina