Mitt liv i ord och bilder....



tisdag 28 april 2009

Vår på allvar - nästan sommar=)

Sitter vid mitt köksbord och pluggar...skriver det sista i denna kurs, ett examinationsarbete om "Barns tidiga möten med skriftspråket i förskolan" - inte så jätteintressant för den som inte är inläst i ämnet kanske...men för mig=) Går inte så bra att plugga, blicken dras hela tiden ut genom fönstret - solen lyser och det är så grönt ute!! Härligt!

I vår trädgård växer det massor med blommor, och det kommer upp nya växter i rabatterna för var dag som går, det är så härligt! Här om dagen fick jag och Magnus en massa fina blommor av Nellie & Emilia, de står i en vas mitt på köksbordet nu, så fint!

Emilia fyllde 7 år förra veckan, hon fick en ny cykel och lite annat smått och gott - hon blev så nöjd! I lördags bjöd vi hem grannbarnen på grillat och glasstårta, de hade så roligt...känns bra att barnen fått kompisar som bor så nära!

Nellie fick ett par nya Kavat-sandaler igår, så fina och hon blev så nöjd med dem...imorse ville hon gå till dagis i bara blöjan och skorna, haha! Den ungen är riktigt envis ska ni veta!


Nä nu ska jag fortsätta med skrivandet...det ska vara klart imorgon och då ska jag även ha muntlig redovisning i ca 10 min också...usch!

Nu buffas det i magen för fullt - oj vilken härlig känsla det är!!!=)

Inga kommentarer: